Παραγωγή

Μετά την γνωριμία των μελών του καθορισμού στόχων και την δημιουργία πλαισίου συνεργασίας επόμενο βήμα είναι ο σχεδιασμός της παραγωγικής διαδικασίας

Με βάση την αρχική μας ιδέα θα πρέπει να καθορίσουμε τα προϊόντα ή /και τις υπηρεσίες που θα επιλέξουμε να παράγουμε. Γενικά η εμπειρία δείχνει οτι όταν μια ομάδα συζητάει τι προϊόντα/υπηρεσίες σκέφτεται να παράγει υπάρχει μια τάση να βάζει στο τραπέζι ένα πλήθος προϊόντων/υπηρεσιών. Αυτή είναι μια παγίδα που μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

Το σχέδιο ενός μικρού συνεταιρισμού για να είναι ρεαλιστικό θα πρέπει να εξετάσει το κάθε προϊόν/υπηρεσία μεμονωμένα δηλαδή για κάθε προϊόν υπηρεσία να γίνει ξεχωριστός σχεδιασμός παραγωγικής διαδικασίας και τοποθέτησης στην αγορά. Εφόσον γίνει ο σχεδιασμός κατ αυτό τον τρόπο θα διαπιστώσουμε το μέγεθος των απαιτούμενων πόρων και τ’ αναμενόμενα αποτελέσματα για το συνολικό σχέδιο και στη συνέχεια θα μπορέσουμε ν αξιολογήσουμε τα τελικά /προϊόντα υπηρεσίες.

Για τον σχεδιασμό της παραγωγικής διαδικασίας είναι απαραίτητο να έχουμε στην ομάδα μας μέλη που έχουν επαρκής επαγγελματική εμπειρία στην συγκεκριμένη παραγωγική δραστηριότητα. Εφόσον δεν υπάρχει μέλος με αυτές τις δεξιότητες είναι αναγκαία η βοήθεια από άτομα με εμπειρία εκτός ομάδας.

Βασικοί παράγοντες που θα βοηθήσουν τις αποφάσεις μας είναι:

  • Ποίες ανάγκες/στόχοι των μελών μας πρέπει να καλυφθούν;
  • Ποιες ανάγκες είναι διατεθειμένη η κοινότητα να καλύψει από τον συνεταιρισμό μας;
  • Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινότητα θα πρέπει να καθορίσουμε τις ομάδες στόχους των οποίων τις ανάγκες θέλουμε να καλύψουμε.
  • Ποιες είναι οι γνώσεις και η εμπειρία μας στην παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών;
  • Από ποια πηγή καλύπτονται αυτές οι ανάγκες και πια θα είναι η διαφοροποίηση μας που θα στρέψει την κοινότητα ή τις ομάδες στόχους από αυτή σε μάς;

Βασικά θέματα σχεδιασμού παραγωγικής διαδικασίας.

Η γενική ιδέα του σχεδιασμού της παραγωγικής διαδικασίας είναι να καταγράψουμε όλες τις φάσεις από την στιγμή που μπαίνουμε μέχρι την στιγμή που φεύγουμε από τον χώρο παραγωγής.

Επίσης κάθε απόφαση που παίρνουμε θα πρέπει να έχει μια περιγραφή ένα κόστος και ένα αναμενόμενο αποτέλεσμα. Τέλος θα πρέπει να καθορίσουμε τις ανάγκες των μελών ώστε να προσδιορίσουμε την παραγωγική μας δυνατότητα.

Βασικοί πόροι παραγωγής:

Χώρος

Εργαζόμενοι

Συνεργάτες

Μηχανήματα, εργαλεία ,έπιπλα

Πρώτες ύλες

Αναλώσιμα

Λειτουργικές ανάγκες (ενέργεια, νερό, τηλέφωνο κ.α.)

Τεχνογνωσία

Ενα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητή η ανάγκη του σχεδιασμού για την λήψη σωστών αποφάσεων.

Συνεργατικό καφενείο με 5 μέλη που επιθυμούν καθαρό μισθό 800 ευρώ /μήνα Τό συνολικό κόστος με τις κρατήσεις είναι περίπου 1250 ευρώ/μήνα Χ 5 μέλη Χ 14 μισθούς (δώρα)/12 μήνες = περίπου 7290 ευρώ τον μήνα.

Με βάση αυτό το ποσό θα καθοριστεί ο χώρος που θα στεγαστεί το καφενείο και η πληρότητα του ώστε να έχει την δυνατότητα να καλύψει το παραπάνω ποσό συν τα υπόλοιπα έξοδα παραγωγής (λειτουργικά,πρώτες ύλες κλπ)

Ας πούμε αυθαίρετα ότι τα συνολικά μας έξοδα είναι περίπου 12.000 ευρώ τον μήνα και το καφενείο λειτουργεί 30 μέρες τον μήνα. Αυτό σημαίνει 12.000/30 =400 ευρώ μέσο όρο είσπραξη / ημέρα. Αν υποθέσουμε ότι η μέση κατανάλωση/άτομο είναι 5 ευρώ την ημέρα αυτό σημαίνει περίπου 80 πελάτες κάθε μέρα.

Με βάση αυτά τα νούμερα θα πρέπει να σχεδιάσουμε τις ώρες λειτουργίας τις βάρδιες των εργαζομένων, τις άδειες και τα ρεπό τους , τα προϊόντα τα κόστη και τις τιμές τους , τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την παρασκευή των προϊόντων και τα σκευή για το σερβίρισμα τους τον απαιτούμενο χώρο σε τετραγωνικά μέτρα, τον αριθμό των καθισμάτων και των τραπεζιών.

Οπωσδήποτε για να βγει ρεαλιστικό το σχέδιο θα πρέπει να υπολογιστούν οι αργίες, οι διακοπές και η διαφορετική κίνηση ανάμεσα στις μέρες της εβδομάδας.

Έχετε την δυνατότητα να γράψετε στα σχόλια ερωτήσεις,παρατηρήσεις,απόψεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *