Χρηματοοικονομικά

Μέτα τον σχεδιασμό της παραγωγικής διαδικασίας και της διαδικασίας διάθεσης των αγαθών η επόμενη θεματική του σχεδίου αφορά τον σχεδιασμό των χρηματοοικονομικών.

Τα χρηματοοικονομικά έχουν δυο σκέλη: την επένδυση και τις προβλέψεις των ταμειακών ροών.

Όπως είχαμε αναφέρει καθετί που μπαίνει στον σχεδιασμό μας έχει ένα κόστος και ένα αποτέλεσμα. Οπότε έχει έρθει η στιγμή να κατατάξουμε τα ποσά στις αντίστοιχες κατηγορίες κόστους.

Οι κατηγορίες είναι οι εξής:

Αρχική επένδυση που αφορά τα χρήματα που θα χρειαστούμε για να ξεκινήσουμε την λειτουργία μας. Ενδεικτικά: αγορά εξοπλισμού,έξοδα μίσθωσης και διαμόρφωσης χώρου,αγορά της πρώτης παρτίδας πρώτων υλών για την εκκίνηση της παραγωγής,έξοδα γραφιστικών για logo κ.α.

Λειτουργικά έξοδα δηλαδή τα έξοδα που αφορούν την λειτουργία της επιχείρησης αλλά όχι την διαδικασία παραγωγής όπως ενοίκια , ενέργεια, τηλεπικοινωνίες κ.α.

Έξοδα παραγωγής όπως μισθοδοσίες, πρώτες ύλες, αναλώσιμα κ.α.

Έξοδα προβολής και διαφήμισης όπως διαφημιστικό υλικό, συμμετοχή σε εκθέσεις,εκδηλώσεις κ.α.

Επίσης θα πρέπει να κάνουμε μια πρόβλεψη των εσόδων μας από την πώληση των αγαθών ανά μήνα και να εξετάσουμε αν αυτή καλύπτει τις ανάγκες των μελών του συνεταιρισμού μας.

Όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς αυτή η φάση του σχεδιασμού είναι ουσιαστικά η φάση που θα πρέπει να παρθούν αποφάσεις ενδεικτικά οι ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν είναι:

Πόσα χρήματα χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε και που θα τα βρούμε;

Πόσα χρήματα χρειαζόμαστε κάθε μήνα;

Ποίο είναι το κόστος παραγωγής των αγαθών μας και τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;

Τι στρατηγικές προβολής θα επιλέξουμε σύμφωνα με τις οικονομικές μας δυνατότητες;

Ποίο είναι το μέγεθος της παραγωγής που καλύπτει τις ανάγκες μας;

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλα τα συνεργατικά σχήματα είναι η εύρεση του κεφαλαίου που απαιτείται για το ξεκίνημα της λειτουργίας τους. Στο σημείο αυτό του σχεδίου παρατηρούμε ποσό σημαντική μπορεί να είναι η ύπαρξη μια κοινότητας που θα μπορέσει να υποστηρίξει τα πρώτα βήματα. Ουσιαστικά μιλάμε για την δομή των υποστηρικτών και θα το αναλύσουμε στο αντίστοιχο άρθρο στη συνέχεια του οδηγού.

Η συμβουλή γενικά που δίνουμε στις ομάδες που θέλουν να ξεκινήσουν έναν μικρό συνεταιρισμό είναι ότι δεν βγάζουμε ένα ευρώ από την τσέπη μας μέχρι να έχουμε ένα σχέδιο το οποίο και θ’ αξιολογήσουμε για να δούμε αν είναι εφικτή η βιωσιμότητα της ομάδας μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *